Андріяшівська громада
Роменський район Сумська область
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

ЗВІТ про результати організації і проведення внутрішньої оцінки якості соціальної послуги догляду вдома у комунальному закладі «Центр надання соціальних послуг» Андріяшівської сільської ради у 2021 році

Дата: 13.01.2022 08:49
Кількість переглядів: 8

На виконання Закону України «Про соціальні послуги», Державного стандарту догляду вдома, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики від 13.11.2013 року №760 «Про затвердження Державного стандарту догляду вдома» надання соціальних послуг населенню Андріяшівської та Хмелівської сільських територіальних громад комунальний заклад «Центр надання соціальних послуг» Андріяшівської сільської ради Роменського району здійснює відповідно до Державного стандарту догляду вдома.

Державний стандарт визначає зміст, обсяг, умови та порядок надання соціальної послуги догляду вдома, показники її якості та механізми оцінки дотримання стандарту і застосовується для організації надання соціальної послуги догляду вдома особам похилого віку, інвалідам, хворим (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більше ніж чотири місяці), які не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги, здійснення моніторингу й контролю надання соціальної послуги догляду вдома.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 року №449 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг», наказу Міністерства соціальної політики України від 27.12.2013 року №904 «Про затвердження Методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг» в комунальному закладі «Центр надання соціальних послуг» Андріяшівської сільської ради наказом директора Центру від 25.02.2021 року №22 «Про відповідального за внутрішню оцінку якості» визначено фахівця із соціальної допомоги вдома Пасинкова І.В. відповідальною особою за організацію і проведення внутрішньої оцінки якості соціальних послуг на постійній основі та розроблення опитувальників для вивчення рівня задоволення отримувачів соціальних послуг, їх заповнення і аналізу.

Так, відповідно до наказу директора Центру від 01.10.2021 року №29-ОД «Про проведення у 2021 році внутрішньої оцінки якості соціальних послуг» протягом жовтня 2021 року у Центрі організовано і проведено внутрішній моніторинг та оцінку якості соціальних послуг у відділенні соціальної допомоги вдома, зокрема затверджено склад Комісії для проведення внутрішньої оцінки якості соціальних послуг, що надаються, та план заходів щодо її проведення.

 

Моніторинг – це систематичне спостереження за станом та тенденціями, що відбуваються у соціальній службі, шляхом регулярного збору та аналізу даних.

Оцінка якості послуг – це процедура, яка відбувається час від часу, і має на меті визначити, як забезпечуються встановлені показники якості, чи відповідає послуга своєму призначенню, чи має вона позитивний вплив на отримувача.

Підставою для проведення внутрішнього моніторингу та оцінки якості соціальних послуг є здійснення планового контролю.

Об’єктом внутрішнього моніторингу та оцінки якості соціальних послуг є відділення соціальної допомоги вдома комунального закладу «Центр надання соціальних послуг» Андріяшівської сільської ради.

Предметом внутрішнього моніторингу та оцінки якості соціальних послуг є соціальна послуга догляду вдома.

Цілі проведення внутрішнього моніторингу та оцінки якості соціальної послуги догляду вдома:

- оптимізація діяльності відділення соціальної допомоги вдома;

- підвищення рівня професійної компетенції персоналу відділення соціальної допомоги вдома;

- дотримання встановленого рівня якості соціальної послуги догляду вдома та його підвищення.

Внутрішньому моніторингу та оцінці підлягають:

- дотримання вимог, встановлених у Державному стандарті догляду вдома;

- дотримання показників забезпечення якості, встановлених у Державному стандарті догляду вдома.

Завдання моніторингу та оцінки якості соціальної послуги догляду вдома полягають у:

- проведенні оцінки дотримання вимог до якості соціальної послуги, встановлених у Державному стандарті догляду вдома;

- виявленні випадків порушень чи недотримання законодавчих та нормативно-правових актів, що регулюють надання соціальної послуги догляду вдома й вжиття заходів щодо їх усунення;

- проведенні аналізу причин, що лежать в основі порушень, та їх усуненні;

- визначенні результативності надання соціальної послуги догляду вдома;

- виявленні негативних й позитивних тенденцій у процесі надання соціальної послуги догляду вдома, підготовці пропозицій щодо вдосконалення процесу надання соціальної послуги й поширення успішного досвіду.

 Методи оцінки якості соціальної послуги догляду вдома:

- опитування/анкетування отримувачів соціальної послуги догляду вдома та/або їх законних представників;

- спостереження за процесом надання соціальної послуги догляду вдома;

- бесіда/співбесіда з персоналом відділення соціальної допомоги вдома, анкетування;

- вивчення документації, у тому числі звернень отримувачів соціальної послуги догляду вдома.

З метою вивчення зворотної думки отримувачів соціальної послуги догляду вдома проводиться систематичний моніторинг, що включає проведення анкетування/опитування отримувачів соціальної послуги, їх законних представників, аналіз відгуків щодо організації та надання соціальної послуги.

 

Для вивчення думки щодо якості надання соціальної послуги догляд вдома, взяли участь в опитуванні 163 отримувачі соціальної послуги догляду вдома, що становить 96% всіх отримувачів. Метою опитування є отримання об’єктивної інформації, необхідної для оцінки та поліпшення якості надання соціальної послуги догляду вдома, вивчення реального стану соціального обслуговування. Опитування проводили члени Комісії методом анкетування. Також проводились співбесіди; телефонне опитування, проаналізовано характер звернень, які реєструються у журналі обліку особистого прийому громадян. За період проведення оцінки зареєстровано 3 звернення, при цьому скарг не зареєстровано.

 Опитуванню підлягали 27 соціальних робітників, які надають зазначену послугу.

Внутрішня оцінка якості надання соціальних послуг проводилась за критеріями: адресність та індивідуальний підхід, результативність, своєчасність, доступність та відкритість, зручність, повага до отримувача соціальної послуги, професійність. 

 

Критерій адресність та індивідуальний підхід

Відділенням соціальної допомоги вдома в повному обсязі проведено визначення індивідуальних потреб 187 отримувачів та укладено 187 договорів на надання соціальних послуг. Всі договори відповідають потребам отримувачів послуги.

Індивідуальні плани складено за відповідною формою у двох екземплярах й узгоджено з отримувачем послуги.

Забезпечено перегляд індивідуальних планів надання соціальної послуги догляду вдома відповідно до вимог Державного стандарту догляду вдома, а саме: через 30 днів з дня початку надання соціальної послуги догляду вдома та повторно через півроку.

 

Критерій результативність

Проведено опитування щодо рівня задоволеності соціальною послугою догляду вдома. В ході опитування виявлено 2 отримувачів соціальних послуг, що задоволені не в повній мірі.

Проведено опитування отримувачів соціальної послуги щодо покращення емоційного, психологічного, фізичного стану отримувачів соціальної послуги у процесі її надання порівняно з періодом, коли соціальна послуга догляду вдома не надавалась. В результаті опитування отримано схвальні відгуки та виявлено позитивні зміни. 4 осіб з опитуваних не відмітили у себе змін в емоційному, психологічному та фізичному стані.

Проведено опитування отримувачів послуги щодо реагування на скарги отримувачів соціальної послуги та проведено роботу щодо надання роз’яснень отримувачам соціальної послуги. Скарг не надходило.

 

Критерій своєчасність

У відділенні соціальної допомоги вдома терміни по прийняттю рішення щодо надання соціальної послуги догляду вдома, визначенню індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги, підготовки індивідуального плану надання соціальної послуги догляду вдома повністю витримуються.

Всі договори щодо надання соціальної послуги догляду вдома підписані у двосторонньому порядку.

Під час перевірок роботи соціальних робітників спеціалістами Центру порушень в обслуговуванні не виявлено. Надання соціальних послуг відбувається у строки та терміни, зазначені у договорі та індивідуальному плані надання соціальної послуги відповідно до графіку обслуговування.

 

Критерій доступність та відкритість

Приміщення у якому працюють працівники Центру відповідає санітарним та протипожежним вимогам.

Приміщення доступне для осіб з обмеженими фізичними можливостями, приміщення обладнане пандусом. Місце для паркування транспортних засобів біля центрального входу у приміщення є.

На інформаційному стенді Центру розміщено інформацію для отримувачів соціальної послуги про порядок надання, умови та зміст соціальної послуги.

 

Критерій  зручність

Для кожного соціального робітника складено та затверджено директором Центру графіки відвідування отримувачів соціальної послуги з урахуванням їх побажань та вимог Державного стандарту.

Час відвідування надавача соціальної послуги узгоджується з отримувачем соціальної послуги.

 

Критерій повага до отримувача соціальної послуги

За результатами проведеного опитування отримувачів соціальних послуг щодо ставлення до них надавачів послуг отримано схвальні відгуки.  

За результатами перевірок роботи соціальних робітників відмічено, що скарг щодо неповажного ставлення до отримувачів послуг та негуманних і дискримінуючих дій не надходило.

На інформаційному стенді Центру розміщено інформацію про правозахисні організації та порядок подання і розгляду скарг.

Однак, виявлено 3 особи, які не володіють інформацією щодо можливості звернень у разі непорозуміння.

У п.2.3 договору про надання соціальної послуги догляду вдома передбачено, що працівники Центру зобов’язуються ввічливо та коректно ставитися до громадян під час здійснення своїх посадових обов’язків, зберігати в таємниці конфіденційну інформацію, отриману в процесі виконання службових обов’язків.

Забезпечено дотримання принципу конфіденційності відповідно до п.2.3 договору про надання соціальної послуги догляду вдома.

 

Критерій професійність

У закладі існує затверджена структура та штатний розпис, який сформовано відповідно до законодавства та з урахуванням спеціалізації. 

У Центрі розроблено та затверджено посадові інструкції всіх працівників. Всі спеціалісти ознайомлені зі своїми посадовими інструкціями під особистий підпис.

У Центрі щокварталу проводяться навчання для соціальних робітників, які надають соціальну послугу догляд вдома.

У особових справах працівників Центру є копії документів державного зразка про освіту.

У Центрі на початку кожного місяця проводяться робочі наради, зокрема й з питань змін в законодавстві у сфері надання соціальних послуг.

 

Комісія з оцінки якості соціальних послуг працювала поетапно:

- проведено збір даних та показників щодо надання соціальних послуг,

- проведено анкетування та аналіз отриманих даних;

- здійснено узагальнення результатів;

- визначено заходи на покращення стану надання соціальних послуг.

Засідання комісії оформлено протоколом.

Внутрішня оцінка якості соціальної послуги, що надається, визначається із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості надання соціальних послуг.

 

Якісні показники якості надання соціальних послуг

 

 Показники якості 

Від 80% до 100%

«Добре»

Від 51% до 79%

«Задовільно»

Від 0% до 50%

«Незадовільно»

Адресність та індивідуальний підхід 

«Добре»

 

 

Результативність

«Добре»

 

 

Своєчасність

«Добре»

 

 

Доступність та відкритість

«Добре»

 

 

Повага гідності отримувача

«Добре»

 

 

Професійність

«Добре»

 

 

 

Кількісні показники якості надання соціальних послуг

Показники кількісні

Від 0% до 20%

Від 21% до 50%

Від 51% до 100%

Кількість скарг та результати їх розгляду

«Добре»

 

 

Кількість задоволених звернень

про отримання соціальної послуги догляду вдома

 

 

«Добре»

 

Згідно шкали оцінки якісних та кількісних показників соціальної послуги догляду вдома показники відповідають встановленому рівню – «Добре».

Оцінка якості соціальної послуги в цілому

Узагальнений статус

Рекомендації по роботі з суб’єктом, що надає соціальну послугу

«добре»

Продовжувати роботу з суб’єктом

 

Незважаючи на узагальнений статус «добре», у Центрі плануються заходи, спрямовані на вдосконалення процесу обслуговування й підвищення якості соціальної послуги догляд вдома за наступними напрямками:

- продовжувати своєчасно, якісно та в повному обсязі надавати соціальну послугу догляду вдома;

- продовжувати інформаційно-роз’яснювальну роботу серед мешканців сільських територіальних громад з питань надання соціальної послуги догляду вдома;

- продовжувати своєчасно та результативно реагувати на звернення громадян щодо соціального обслуговування;

- продовжувати дотримуватися вимог, показників забезпечення якості, строків, принципів, встановлених у Державному стандарті догляду вдома;

- своєчасно здійснювати аналіз та обробку індивідуальних планів надання соціальної послуги в частині їх перегляду;

- проводити відповідну роботу з соціальними робітниками щодо підвищення якості надання соціальної послуги догляду вдома.

 

 

Голова комісії,

директор комунального закладу

«Центр надання соціальних послуг»

Андріяшівської сільської ради                                                  Ірина ЛІСНА

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь